Kategoristrategi och erbjudandeutveckling

Tillsammans med leverantörerna skapar vi ett starkare konsumenterbjudande utifrån ett kategoriperspektiv. Med utgångspunkt i konsument, shopper och retail definierar och utvecklar vi unika värdeerbjudanden och innovativa koncept som både driver er försäljning och kategorin i sin helhet och därmed stärker relationen med detaljisten. Vi fokuserar bland annat på att hjälpa er navigera i det nya detaljhandelslandskapet samt att upprätta tydliga kanalstrategier för fysisk, online och direkt till slutkund (D2C). Våra metoder och arbetssätt ligger i framkant och bland våra kunder finns många av de ledande varumärkena inom FMCG på den nordiska marknaden, speciellt inom dagligvaruhandel och food service.

Vi hjälper er med:

  • Kategorianalys
  • Kategorivision och strategi
  • Kategoriguide och kategoriplan
  • Gapanalys
  • Portföljutveckling och sortimentsstrategi
  • Innovationsstrategi
  • Konceptutveckling
  • Prisstrategi
  • Kanal- och kundstrategi

Hör av dig

Johan Kaij

Senior Advisor
johan.kaij@marketingclinic.se
+46 70 844 48 63

Åsa Geremyr

Senior Advisor
asa.geremyr@marketingclinic.se
+46 70 689 5017


Kontakta oss

Se vår Integritetspolicy för mer detaljer. (pâ engelska)