Varumärkesstrategi
Dagens ständigt föränderliga marknadslandskap ställer ännu högre krav på varumärken. Branshglidningen är stor, säljkanaler smälter samman och slutanvändarens beteende ändras hela tiden. För att ett varumärke ska frodas och uppnå en stark position så måste det särskilja sig på ett meningsfullt sätt och förmedla relevanta mervärden till målgruppen, samtidigt som det är autentiskt och har potential att utvecklas med sin tid.
Vi anser att det krävs mer än bara varumärkesarbete för att göra avtryck. Enligt oss är varumärket centralt för företaget och för affären. Varumärken driver tillväxt och ska uppfylla affärsmålsättningar genom att formulera ett ”varför” och leverera ett ”wow”. Riktigt framgångsrika varumärken förstår sina kunder och vågar leverera unika värden till dem.
Vår styrka är kombinationen av solid affärsexpertis, förståelse för människan och kreativ förmåga. Vi hjälper er att bygga varumärken som särskiljer sig på ett meningsfullt sätt och att skapa unika kundupplevelser som ger långsiktiga konkurrensfördelar. Tillsammans kan vi etablera dagens och morgondagens ledande varumärken.
Vi hjälper er med:
- Varumärkespositionering och strategi
- Strategi för varumärkesportfölj
- Varumärkesanalys och utveckling
- Varumärkesplattform och positionering
- Kundupplevelse och servicemodel

Kalevala
Accelerating growth through brand renewal

Aktia
So the question was what should the Aktia brand be known for and how should it differentiate?

Järvikylä
A sharp business and brand strategy adds value to green products

Let’s talk about business
Marketing strategy is based on business strategy and affects how marketing is carried out for the business to reach its strategic goals.
Hör av dig

Katarina Jerndahl
Managing Director, Marketing Clinic Sweden
[email protected]
+46 76 775 2201