Kategoristrategi och erbjudandeutveckling
Tillsammans med leverantörerna skapar vi ett starkare konsumenterbjudande utifrån ett kategoriperspektiv. Med utgångspunkt i konsument, shopper och retail definierar och utvecklar vi unika värdeerbjudanden och innovativa koncept som både driver er försäljning och kategorin i sin helhet och därmed stärker relationen med detaljisten. Vi fokuserar bland annat på att hjälpa er navigera i det nya detaljhandelslandskapet samt att upprätta tydliga kanalstrategier för fysisk, online och direkt till slutkund (D2C). Våra metoder och arbetssätt ligger i framkant och bland våra kunder finns många av de ledande varumärkena inom FMCG på den nordiska marknaden, speciellt inom dagligvaruhandel och food service.
Vi hjälper er med:
- Kategorianalys
- Kategorivision och strategi
- Kategoriguide och kategoriplan
- Gapanalys
- Portföljutveckling och sortimentsstrategi
- Innovationsstrategi
- Konceptutveckling
- Prisstrategi
- Kanal- och kundstrategi
Hör av dig

Johan Kaij
Senior Advisor
[email protected]
+46 70 844 48 63

Åsa Geremyr
Senior Advisor
[email protected]
+46 70 689 5017