Kasvumarkkinointi
Kasvumarkkinointi tuo tehoa ja fokusta markkinointiin
Kasvumarkkinoinnin tavoitteena on maksimoida markkinoinnin ROI sekä pitkällä että lyhyellä aikavälillä. Yhdistämme taktisen lyhyen aikavälin voittoja tavoittelevan dataohjautuvan taktisen markkinoinnin sekä pidemmän aikavälin tavoitteita palvelevan kaupallisen kehittämisen yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi.
Saavutamme 6 kk:n pilottijaksolla tyypillisesti 30 % – 200 % kasvun suhteessa tavoitteisiin.
Tyypillisiä tavoitteita ovat:
- Uusasiakashankinnan tehostaminen
- Verkkosivuston tai verkkokaupan konversion parantaminen
- Asiakkaan elinkaariarvon kasvattaminen
Kuva 1: Rakennamme markkinoinnin osa-alueista kokonaisvaltaisen kasvun moottorin.
Toimimme systemaattisesti ja kokonaisvaltaisesti. Kartoitamme kasvumahdollisuudet ja kipukohdat, luomme asiakkaan kanssa toimivan tiimin ja rakennamme ketterän toimintamallin. Näin varmistamme jatkuvan kehittämisen lyhyellä ja pitkällä tähtäimellä.
Kuva 2: Kasvumarkkinoinnin vaiheet suunnittelusta ylläpitoon.
Suunnittelun edetessä haemme asiakkaillemme vastaukset mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Miten markkinointi tukee yrityksen liiketoimintastrategiaa?
- Onko markkinointi organisoitunut tehokkaasti?
- Ovatko markkinoinnin eri osa-alueet, erityisesti digitaaliset kanavat, optimoituja?
- Miten dataa ja markkinointiteknologiaa hyödynnetään markkinoinnissa?
- Ovatko markkinointiorganisaatio ja kumppanit sitoutuneet kasvuun?
- Ohjaako suunnittelua selkeät mittarit?
- Tukeeko nykyinen toimintatapa ja kulttuuri jatkuvaa kehittämistä?
- Millä keinoin ja missä järjestyksessä ongelmakohtia kannattaa ratkoa?
Marketing Clinic on tuloksekkaan kasvumarkkinoinnin kokenut asiantuntija. Siksi me osaamme rakentaa kasvua luovia ratkaisuja myös sinun yrityksellesi. Jos haluat kuulla niistä lisää, ota epäröimättä yhteyttä.
Ota yhteyttä

Henri Mattila
Advisor
[email protected]
+358 40 714 0343
Jätä yhteydenottopyyntö
Lisätietoja Tietosuojakäytännöstä englanniksi.